Firma pozycjonująca strony internetowe na uczciwych i przejrzystych warunkach współpracy

SiteSEO.pl – pozycjonowanie i usługi SEO
Wybór słów kluczowych

Do wylistowania słów kluczowych możemy posłużyć się płatnymi lub darmowymi narzędziami – każde ma swoje plusy i minusy jak „Keyword Optimizer Pro 2” który fiksuje w przypadku polskich znaków. Ciekawym rozwiązaniem jest również Market Samurai który nawet w wersji Trial umożliwia nam skorzystanie z keyword research. Zaimplementowana funkcja keyword analysis pozwala nam również na wyświetlenie wartości „exact” czyli dokładnego dopasowania zarówno ilości wyszukań jak i przewidywanych odwiedzin z frazy na pozycji w TOP.

Jako, że jest to dział dla leniwych ominiemy zabawę tym narzędziem z dwóch prostych powodów: ilość wyszukań w dokładnym dopasowaniu nie zawsze będzie istotna a wartość przewidywanych odwiedzin jest realna dopiero wtedy gdy podzieli się ją przez 3, 4 lub 5. W celu dobrego dopasowania słów kluczowych wykorzystamy darmowe narzędzie udostępniane przez Google – Narzędzie propozycji słów kluczowych, a w celu przesiania fraz (filtrowania) posłużymy się zwykłą logiką. Aby móc w pełni wykorzystać to narzędzie i otrzymać trafne propozycje słów kluczowych dobrze jest zarejestrować / zalogować się w wyżej wymienionej usłudze Google.
 

Dokładne dopasowanie
Zanim przejdziemy do ustalania słów kluczowych wyjaśnię wymienioną wcześniej kwestię dokładnego dopasowania (exact keyword match). Standardowo wpisując frazę w dopasowaniu ogólnym w jej wynik wyszukań wliczane są również jej rozwidlenia (trzon frazy + dodatkowe słowa). Przykładowo:

Dokładne dopasowanie:
[SEO] = 5000 wyszukań

Ogólne dopasowanie:
SEO = 165000 wyszukań = seo tools 1600 + seo blog 2400 + seo sem 2900 + seo forum 1900 + google seo 1900 + …

Jak widać powyżej w dopasowaniu dokładnym ilość wyszukań dla frazy SEO odnosi się tylko do tak właśnie wpisanego słowa kluczowego. W dopasowaniu ogólnym w ilość wyszukań tej frazy wliczane są również słowa poboczne zawierające trzon „SEO” plus dodatkowe słowa. Na uwadze należy mieć również fakt, że dodatkowe słowa np. „SEO blog” również wyświetlane są z wartością w dopasowaniu ogólnym.

 

Regionalne słowa kluczowe / Ogólnopolskie / Globalne
Pierwsza i niezwykle istotna kwestia: całkowicie inaczej będą wyglądać nasze słowa kluczowe dla strony lub biznesu działającego na określonym terenie (pozycjonowanie regionalne / pozycjonowanie lokalne). Przykładowo do takich biznesów zaliczane są naturalnie wszelkiego rodzaju lokalne gastronomiczne (pizzerie, restauracje, puby, itp.). W przypadku pozycjonowania lokalnego do każdej z fraz powinniśmy dopisać nazwę miasta docelowego oraz w niektórych przypadkach nazwę blisko położonych miast. Powód jest banalnie prosty, mając lokal dajmy na to w Krakowie możemy wypozycjonować się na frazę „pizza”, problem w tym, że osoba przykładowo z Warszawy wpisując słowo „pizza” nie jest zainteresowana lokalem w Krakowie, lecz w miejscu jego pobytu – Warszawie. Fraza lokalna / regionalna może być często właśnie z tego powodu trudniejsza do pozycjonowania niż ogólnopolska – w tym wypadku fraza ogólnopolska pomimo większej ilości wyników wyszukiwania ma zdecydowanie niższą konkurencyjność. Poza tematem: To jeden z powodów dla którego zawsze śmieszy mnie określanie cennika pozycjonowania na bazie ilości wyników w Google.pl.

 

Wybór słów kluczowych
Przechodzimy wreszcie do wylistowania słów kluczowych. Otwieramy Narzędzie propozycji słów kluczowych i logujemy się do usługi Google AdWords. Wpisujemy interesujące nas słowa kluczowe dopasowane do tematyki naszej strony, oferowanych produktów lub usług. Czym więcej konkretnych słów kluczowych wpiszemy tym lepsze (dokładniejsze) będą propozycje Google.

Przykładowe podstawowe słowa kluczowe:
– usługi seo
– seo usługi
(kolejność słów w frazie ma znaczenie, dwie wymienione wyżej pozycjonować będziemy jako osobne słowa kluczowe chodziarz linkowanie jednej ma również częściowy wpływ na pozycję drugiej)
– pozycjonowanie
– pozycjonowanie stron
– pozycjonowanie stron internetowych

W wersji regionalnej frazy wyglądałyby następująco (posłużymy się przykładem małej miejscowości oraz innych miast w promieniu do 20km, odetniemy również frazy „usługi seo” oraz „seo usługi” z racji tego, że nie będą posiadały zadowalającej ilości wyszukiwań w formacie regionalnym):
– pozycjonowanie Andrychów
– pozycjonowanie stron Andrychów
– pozycjonowanie stron internetowych Andrychów

– pozycjonowanie Wadowice
– pozycjonowanie stron Wadowice
– pozycjonowanie stron internetowych Wadowice

– pozycjonowanie Kęty
– pozycjonowanie stron Kęty
– pozycjonowanie stron internetowych Kęty

Poza tematem: Nie jest to może najlepszy przykład z racji tego, że z oferta pozycjonowania jest ogólnopolska i do jej sprzedaży nie jest wymagany kontakt bezpośrednie w jakimś punkcie (sklepie / biurze), jednak na potrzeby zobrazowania doboru fraz i dodatkowo wykorzystania ich w treści postanowiłem użyć właśnie ich.

Przechodzimy do wpisania wybranych przez nas fraz do okienka „Słowo lub wyrażenie”, każde słowo kluczowe od nowej linii bez znaku „-” przed.

1
W opcji ściśle powiązanej otrzymaliśmy łącznie 302 propozycji słów kluczowych. Całość zapisujemy do pliku.

2

Otrzymujemy plik w formacie CSV który dla wygody po otwarciu z przykładowo Microsoft Excel proponuję zapisać w XLSX.

W naszym zestawieniu mamy trzy kolumny:
– słowa kluczowe
– konkurencje
– miesięczne wyszukiwania lokalne (w tym wypadku są to wyszukiwania odnoszące się do Polski = nie globalne)

 

Filtrowanie słów kluczowych
To zdecydowanie żmudny etap, nie warto go jednak robić od niechcenia – czym więcej pracy i dokładności przyłożymy w tym kroku, tym mniej zmian i korekt będziemy wykonywać w kolejnych działaniach. Warto starannie z góry do dołu i z dołu do góry przejrzeć listę i oznaczyć kolorem frazy które są typowe dla naszego serwisu (dla ułatwienia wybierzemy kolor zielony), z pewnością będzie to część z początkowych słów kluczowych z racji tego, że zostały wpisane przez nas. Naturalnie pomijamy frazy które nie generują wyszukań i tym samym ruch z nich nie będzie istotny. W kolejnych krokach oznaczone kolorem frazy będą nietykalne, nie będziemy ich usuwać lub edytować – nawet jeśli nie generują wysokiej ilości wyszukań użyjemy ich do wzmocnienia profilu linków a ich pozycjonowanie (z racji tego, że w większości będzie to trzon innych fraz) przysłuży się pozycji pozostałych fraz.

Kolejny krok jaki powinniśmy podjąć to odrzucenie słów kluczowych z wysoką konkurencyjność i małą ilością wyszukiwań. Najłatwiej rozpocząć korzystając z opcji sortowania dla Z->A kolumny B.

3

Odrzucamy również frazy zgodnie z logiką: nie pasujące do naszego serwisu – oferowanych produktów lub usług, słowa kluczowe które będą generować niską konwersję (przekład wejście / akcja).

Warto postarać się dobrać 5-10 fraz głównych (na które najmocniej będziemy linkować serwis) oraz 50-100 fraz pobocznych (dodatkowe słowa kluczowe). Obecnie czym więcej słów kluczowych dobierzemy tym bezpieczniejszy będzie proces pozycjonowania.

 

Dopasowanie słów kluczowych do podstron
Jeśli zakończyliśmy już przesiewanie listy kopiujemy jej obecny wygląd do kolumny E i rozpoczynamy kolejny żmudny etap: dopasowanie słów kluczowych do podstron naszej strony. Jeśli sami tworzyliśmy nasz serwis i treści na nim zawarte nie będzie to element specjalnie dla nas trudny. Kierujemy się jedną podstawową zasadą: jeśli w tytule naszej podstrony, w nazwie oferowanego na niej produktu/usługi lub/i w jego treści występuje dane słowo kluczowe to właśnie ten link podstrony wybieramy i wklejamy do kolumny F w wierszu przynależącym do naszej frazy. Część fraz (szczególnie tych głównych oznaczonych przez nas wcześniej kolorem) linkować będziemy na stronę główną – domenę naszego serwisu. Do nich w późniejszym artykule wybierać będziemy najmocniejsze lokalizacje na linki pod kontem PR, TR i BL tak aby wzmocnić wartość domeny i przekazywaną przez linkowanie wewnętrzne moc. Warto na wstępie zapoznać się z poradnikiem o tym jakie mamy rodzaje linków. Pozwoli to na lepsze dopasowanie miejsc pod nasze linkowanie.

 

Brandowe słowa kluczowe
Jeśli już zakończyliśmy ten etap ostatni punk to dołożenie fraz brandowych – nazwa naszej strony internetowej, nazwa naszej firmy i przyporządkowanie do nich adres domeny głównej. Te słowa kluczowe również oznaczamy kolorem, innym niż wybrany poprzednio (dla ułatwienia wybierzemy kolor niebieski). Na te słowa kluczowe w późniejszym etapie będzie wykonywane linkowanie w określonych proporcjach.

Przykładowo:
20% linków na brandowe słowa kluczowe
30% linków na główne słowa kluczowe
50% linków na poboczne słowa kluczowe

Proporcje naturalnie uzależnione będą od wybranej przez nas ilości słów kluczowych. Tego typu ustawienie będzie miało na celu wzmocnienie domeny, jej uwiarygodnienie oraz zminimalizowanie ryzyka pozycjonowania.

———
Zdjęcie: Markus Spiske / raumrot.com
CC-License: CC-BY

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

* *

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas (PageSEO) plików Cookies do celów analitycznych i wydajnościowych. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close