Na profilu YouTube Google Webmaster pojawił się wczoraj nowy filmik Matta Cuttsa. Odpowiedź udzielana jest na pytanie o to czy backlinki stracą kiedyś na znaczeniu przy ustalaniu rankingu. Leah zadająca pytanie wskazuje aktualizacje Panda oraz Penguin jako zmniejszające ich znaczenie na rzecz zawartości strony.
Przedstawiciel Google WT odpowiada, że linki będą brane pod uwagę jeszcze przez wiele, wiele lat „backlinks still have many, many years left in them”. Google natomiast stara się dokładniej ustalać jak konkretna strona internetowa odpowiada zapytaniu internauty. Zarówno backlinki jak i reputacja strony mają tutaj duże znaczenie, natomiast ludzie cenią wartość informacji znajdujących się na konkretnej stronie internetowej (tej, na którą przenieśli się z wyników wyszukiwania dla swojego zapytania). Biorąc to pod uwagę z biegiem lat backlinki będą miały trochę mniejsze znaczenie wraz z polepszającym się algorytmem potrafiącym lepiej oceniać przydatność treści na stronach. Na znaczeniu zyskiwać będzie również rozpoznawalność autorów artykułów (teksty przygotowywane przez znanych ekspertów w swoich dziedzinach). Google zwiększa zdolność wyszukiwarki do właściwego rozpoznawania rozbudowanych zapytań i przyporządkowywaniu do nich odpowiedzi (rezultatów).
Google skupia się na lepszym rozumieniu treści, dzięki temu z biegiem lat linki będą miały trochę mniejsze znaczenie, jednak nadal będą one nieodłączonym elementem determinującym pozycję w wynikach wyszukiwania.
———
Zdjęcie: Markus Spiske / raumrot.com
CC-License: CC-BY